In 1948 namen de gebroeders Hahné het initiatief om ook in Vragender een muziekkorps op te richten. In eerst instantie meldden zich 16 leden aan en ging men van start. Het oprichtings-bestuur bestond uit: A. Betting, A. Bennink, J. ter Bogt, A. Gebbink en H. Minkhorst.

Begin jaren ’60 werd de Drumband opgericht. Gerard Overbekking was de eerste leider van de drumband. Daarna heeft Marco Overkamp dit jaren gedaan. Vanaf nu konden de Fanfare en Drumband zich bij de diverse optredens gezamenlijk goed presenteren.

Anno 2021:

Het grote orkest bestaat uit ongeveer 25 leden. De leeftijd varieert van 10 tot 60 jaar. Het orkest staat sinds dec 2016 onder begeleiding van Gerd Wensink uit Eerbeek. Een nieuwe dirigent, nieuwe  ideëen en vooral voor stimulering van de jeugd!

De Slagwerkgroep is een fanatieke en zeer enthousiaste jonge groep. Deze groep bestaat nu uit 10 leden en 5 leerlingen en staat onder leiding van instructeur Michiel Bütterhof uit Enschede.